Archiwum aktualności - 2007 / 2008 | Zobacz inne lata

Między strugami deszczu2008-05-27

Między strugami deszczu – wycieczka klasy 5a i 6b.

19 maja wyruszyliśmy spod szkoły do Walimia. W czasie podróży z niepokojem ob-serwowaliśmy deszcz, który bębnił w szyby autokaru. Kiedy dotarliśmy do pensjonatu „ Biała Sowa” w Walimiu - Michałkowej, nasze miny rozpogodziły się – przestało padać! Szybko rozlokowaliśmy się w pokojach i ...ruszyliśmy na pieszą wędrówkę! W sąsiedniej miejsco-wości – Glinnie obejrzeliśmy krzyże pokutne: jeden z wyrytą kusza, drugi z mieczem. Do-wiedzieliśmy się, że w średniowieczu stawiali je zabójcy w miejscach popełnienia zbrodni. Niestety, kiedy dotarliśmy do Sowiej Drogi, chmury wciąż groźnie wisiały nad nami. Wielką Sowę (1015 m n.p.m.) i Małą Sowę (972m n.p.m.) podziwialiśmy spowite w gęstej mgle.

Dla mamy2008-05-26

Dla każdej mamy takie piękne prace mamy :)

Katalogi obrazkowe2008-05-26

26 maja klasa 3a gościła w murach Dolnośląskiej Biblioteki Publicznej w Rynku. Uczniowie odczas zajęć edukacyjnych "Katalogi obrazkowe" przygotowywali karty katalogowe do wybranych pozycji książkowych.W bibliotece można było również zakupić i wylosować ciekawe książki wycofane z księgozbioru. niektórzy skorzystali z okazji i wzbogacili swoje domowe biblioteczki. W drodze powrotnej oglądaliśmy zabytki Wrocławia.

W Nowej Rudzie2008-05-20

W dniu 19 maja uczniowie z klas 3a, 3b i 3c pojechali na wycieczkę do Nowej Rudy. Znajduje się tam Podziemna Trasa Turystyczna "Kopalnia Węgla". W muzeum dzieci obejrzały skamieniałości, stroje oraz sprzęt górniczy, którym posługiwali się górnicy pracując pod ziemią. Podczas spaceru podziemnymi korytarzami dzieciom towarzyszył Skarbnik.

Dwa ognie2008-05-20

Dzisiaj odbyły się rozgrywki sportowe pomiędzy II klasami. W "Dwóch ogniach" najlepsza okazała się klasa 2a.Klasy 2b i 2c uzyskały taką samą ilość punktów i zajęły 2 miejsca. To były świetne mecze, w dobrym sportowym stylu. Na zakończenie zawodnicy podali sobie ręce.

Na Partynicach2008-05-20

Wzorem lat ubiegłych odwiedziliśmy Patrol Konny Straży Miejskiej na Partynicach. Była to wspaniała wycieczka rekreacyjno - dydaktyczna. Zwiedzaliśmy średniowieczny gród, po którym oprowadziła nas Pani przewodnik, ciekawie opowiadając jego historię. Chętni mogli dosiąść konia pod czujnym okiem jego opiekuna, inspektora Patrolu Konnego. Mogliśmy również uczestniczyć w zabawach ruchowych i konkursach zdobywając drobne nagrody i wyróżnienia. Był poczęstunek przy ognisku, a potem wspólne śpiewanie turystycznych piosenek.

Przygody wrocławskich krasnali2008-05-20

16 kwietnia 2008 r. Dolnośląska Biblioteka Publiczna otworzyła nam swoje podwoje na finał konkursu o charakterze plastyczno- czytelniczym pt. Przygody wrocławskich krasnali. Już 4 raz nasza szkoła przygotowuje konkurs, który odbywa się pod honorowym patronatem organizatorów akcji Cały Wrocław czyta dzieciom. Dotychczas organizowaliśmy finały i wystawy pokonkursowe w naszej szkole. Jednak w tym roku Dział Pracy z Dziećmi DBP pod kierownictwem p. Jerzego Kumiegi udostępnił nam swoje pomieszczenia. Wystawę pokonkursową można zwiedzać do końca wakacji . Piątkową imprezę uświetniły występy naszych uczniów.

Wild animals - klasy 0a2008-05-16

Dnia 16 maja uczniowie z klasy 0a zaprosili swoich kolegów i koleżanki na przedstawienie pt. "Wild animals". Na chwilę przenieśliśmy się w świat dzikich, afrykańskich zwierząt. Przedstawienie było wystawione w języku angielskim. Dzieci same przygotowały dekoracje oraz zaprezentowały swoje umiejętności aktorskie, plastyczne i językowe. Widzowie utrwalili w pamięci nazwy dzikich zwierząt oraz nauczyli się śpiewać po angielsku piosenkę
pt. " Wild animals". Młodzi aktorzy otrzymali zasłużone brawa.

Nowy mieszkaniec naszej szkoły :)2008-05-15

Krasnoludek , który ma zamieszkać w naszej szkole dostał imię!

Na apel o nadanie imienia krasnoludkowi, który zamieszka 2 czerwca w naszej szkole odpowiedziało kilkudziesięciu uczniów. Najczęściej pojawiające się imiona to: Obrońca, Rycerz, Wojownik, Orędownik, Patron, Chopek, Śmiechutek, Kujonek, Uczeń, Mądruś, Odważniak, Ekomiluś, Szkolnik, Pomocnik, Ołbinek, Włośnik, Wrocek, Konkursik, Szlachcic Ołbiński, Włostek, Ołbin, Patronuś. Ale najbardziej podobało nam się imię OŁBINIUSZ wymyślone przez Dominikę Lemanowicz. I tak będzie się nazywał nasz krasnoludek! Dominika zaś w nagrodę zostanie matką chrzestną OŁBINIUSZA. Brawo!!!!!!!

W rynku2008-05-14

12 maja klasa 2c wybrała się do Dolnośląskiej Biblioteki Publicznej w Rynku, aby uczestniczyć w ciekawych zajęciach edukacyjnych pt. "Wiedza, rozum, mądrość". Poprzez zabawę dzieci zobaczyły także, że w bibliotece można się dobrze bawić i uczyć jednocześnie. Potem był czas na spacer szlakiem krasnali po wrocławskim rynku. Pogoda dopisywała i humory jak widać również.

Turniej wiedzy ekologicznej2008-05-13

Dnia 10 maja w SP 38 we Wrocławiu odbył się V Międzyszkolny Turniej Wiedzy Ekologicznej pod hasłem "Młodzi ekolodzy - nadzieją na przyszłość Ziemi". Celem konkursu jest propagowanie i kształtowanie postaw proekologicznych. Nasza szkołę reprezentowali

• Paweł Sitarz - klasa 3c
  • Roksana Wójs - klasa 3c
  • Małgosia Sobczuk - klasa 6a

<<  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  >>

Informacje o szkole
Aktualności, bieżące informacje
Akty prawa szkolnego, dokumenty do pobrania
Szkolne programy oraz projekty
Krasnal Ołbiniusz
Patron szkoły, Piotr Włostowic
Zdolni
Informacje o uczniach i dla uczniów
Informacje dla rodziców
Informacje o nauczycielach i innych pracownikach szkoły
Szkolna biblioteka
Pedagog i psycholog szkolny
Świetlica i stołówka szkolna
Informacje o organizowanych konkursach
Prace naszych uczniów
Galeria zdjęć
Ciekawe strony, które warto odwiedzić
Archiwalne aktualności, informacje z ubiegłych lat są wspaniałą kroniką wydarzeń szkolnych
Podsumowania, statystyki, informacje o autorach